Kävin siis päivystävällä lääkärillä joka sanoi että kyllä hänenkin mielestään optikon kuvissa näkyy poikeamaa. 

Joten hän teki päätöksen soittaa isoon kaupunkiin silmäpolille. Hetken puhuttuaan ja selitettyään vaivani niin pyydettiin minua puhelimeen.

vastasin ja siittähän se saarna alkoi. tiivistän 10minuutin puhelun otsikoihin. Optikko teki eettisesti väärin heillä ei ole oikeutta ottaa silmänpohja kuvauksia kun ei ole lääketieteellistä perustaa tulkita kuvia. Olen tällä hetkellä rasite julkiselle terveyden huollolle tuskin varaamme aikaa sinulle. Mene yksityiselle. Kai se yli lääkäri voi sitten kuvasi katsoa mutta tuskin aikaa saat. No laitakaa se lähete katsotaan.

 Oloni tällä hetkellä on että anteeksi mitä. Mitä pahaa minä tein olin vain hakemassa laseja ja optiikko säikäytti minut puhumalla kiireesti silmä lääkäriin. Joo ei ole rahaa yksityiselle ja suomessa pitäisi olla hyvä julkinen terveyden huolto. Onko silmässäni jotain vikaa vai ei. Miksi minua ei suostuta tutkimaan. Puhelusta jäin erittäin paha mieli.